Soubory cookie využíváme, abychom Vám zajistili pohodlné používání našich webových stránek. Naše webové stránky používají soubory cookie, které mohou zahrnovat také soubory cookie třetích stran, k poskytování pro Vás relevantní reklamy. Pokud se chcete dozvědět více o souborech cookie, které používáme, navštivte naši stránku Zásady používání souborů cookie. Dalším používáním našich webových stránek souhlasíte s využíváním souborů cookie. POKRAČOVAT
AlfaRomeo.autocb.cz Styl a zábava Historie 1910 - 1920 Vozy
  • Poprodejní péče
  • Newsletter
  • Vyhledávání
  • Alfa Romeo Club
  •  
  • Kontakty
  •  
  • Home
  •  
Alfa Romeo

HistorieHistorie

  • Poselství
  • 1910 - 1920
    • Vášeň
    • Vozy
    • Závody
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografie
  •  

VozyVozy

24HP

ROK VÝROBY: 1910-1920
MOTOR: 4 válce v řadě, litinový monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 4084 cm3
VÝKON: 42 k při 2200 ot./min.
MAX. RYCHLOST: 100-115 km/h

První. 300 exemplářů podepsaných Giuseppem Merosim, 24 HP je rychlé a spolehlivé a představuje první obchodní úspěch Alfy. Tento model najde ihned oblibu u sportovců díky skvělé akceleraci motoru i díky pečlivé konstrukci mechanických částí. Vozidlo má na tuto dobu moderní charakteristiky počínaje jedním blokem motoru po jediný kardanový převod. 24 HP debutuje na dráze 6. závodu Targa Florio v roce 1911 se dvěma vozy, které překvapují svou rychlostí a stabilitou na silnici. Skutečně “sportovní” vozy. Právě pro závody vyvíjí Merosi v roce 1911 15 HP Corsa s výkonem 45 koní. Na tomto modelu jsou pak v roce 1914 provedeny některé úpravy (15-20 HP), zatímco jako předloha 24 HP je uveden model 12 HP, méně komplexní, ale se stejnými brilantními vlastnostmi.


40-60 HP

ROK VÝROBY: 1913-1922
MOTOR: 4 válce v řadě, litinový dvojblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 6082
VÝKON: 70 k při 2200 ot./min. (sériové vozy)
73 k při 2200 ot./min. (závodní 1913-1914)
82 k při 2400 ot./min. (závodní 1920-1922)
MAX. RYCHLOST: 125 km/h (závodní typ: 150)

Skutečná sportovkyně.
40-60 HP z roku 1913, mající zdvihový objem přes 6 litrů, s ventily na hlavě ovládanými pomocí tyčí a vahadel, se dvěma vačkovými hřídelemi umístěnými v klikové skříni má optimální výkonnost a velmi nízkou spotřebu. Vozidlo nezklame očekávání: při svém debutu v roce 1913 na závodech do vrchu Parma-Berceto je ve své kategorii první, v letech 1920-1921 vítězí na okruhu Mugello. Podzimní Velká cena v roce 1922 je její poslední závod: Campari se stahuje pro mechanickou poruchu poté, co dokončil nejrychlejší okruh s průměrnou rychlostí 141,6 km. Od tohoto modelu je zkonstruováno 27 exemplářů, mezi nimi i model s karosérií Castagna torpedo pro hraběte Ricottiho, který dosahuje skvostných 139 km/h.


Grand Prix z roku 1914

ROK VÝROBY: 1914-1921
MOTOR: 4 válce v řadě, litinový monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 4490 cm3
VÝKON: 88 k při 2950 ot./min. (1914)
102 k při 3000 ot./min. (1921)
MAX. RYCHLOST: 125 km/h (závodní typ: 150)

“Mezinárodní”. V roce 1914 projektuje Merosi Alfu Grand Prix, inspiruje se diktátem nového předpisu pro závody, který stanovuje maximální zdvihový objem “čtyř a půl válce” a maximální hmotnost 1100 kg. Motor je vybaven celou řadou technických inovací s použitím dvojitých nakloněných ventilů na hlavě přímo ovládaných dvěmi hřídelemi na hlavě.

Cílem je posílit pozici značky Alfa na mezinárodních závodech i u veřejnosti. Začátek prvního světového konfliktu má však za následek zastavení sportovní činnosti. Až do roku 1919 zůstává vozidlo v továrně na farmaceutické výrobky. Pro závody v roce 1921 je výkon motoru zvýšen z 88 na 102 koně. Na GP Gentlemen v Brescii v roce 1921 Campari, který vedl závod od 11. do 24. kola, vzdává blízko cíle z důvodů úniku vody z chladiče. Od tohoto modelu byl vyroben pouze jeden exemplář.

  • Historie
  • Design
  • Styl
  • Magazín
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Styl a zábava
  •  
  • Skladové vozy
  • Auto CB
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010.
Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami