Soubory cookie využíváme, abychom Vám zajistili pohodlné používání našich webových stránek. Naše webové stránky používají soubory cookie, které mohou zahrnovat také soubory cookie třetích stran, k poskytování pro Vás relevantní reklamy. Pokud se chcete dozvědět více o souborech cookie, které používáme, navštivte naši stránku Zásady používání souborů cookie. Dalším používáním našich webových stránek souhlasíte s využíváním souborů cookie. POKRAČOVAT
AlfaRomeo.autocb.cz Styl a zábava Historie 1930 - 1940 Závody
  • Poprodejní péče
  • Newsletter
  • Vyhledávání
  • Alfa Romeo Club
  •  
  • Kontakty
  •  
  • Home
  •  
Alfa Romeo

HistorieHistorie

  • Poselství
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
    • Vášeň
    • Vozy
    • Závody
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografie
  •  

ZávodyZávody

1931

Na Mille Miglia v roce 1931 Alfa Romeo uvádí vozidlo, které na první pohled připomíná 1750, se který má téměř shodný podvozek. “Tajnou” novinkou je motor, osmiválec: je to nová, výjimečná 2300. Pilotují ji Nuvolari a Arcangeli, nemají však štěstí: na řadě je s vítězstvím Caracciola na Mercedesu. Ale 2300 je hned připravena k odvetě: vůz dominuje na Targa Florio: 1. Nuvolari, 2. Borzacchini. “2300 Monza” mezitím vyhrává při debutu na Velké ceně Itálie v Monze s Nuvolarim a Camparim před další 2300 s Minoiou a Borzacchinim.

1932

Scénu ovládá nový monopost P3. Debut se koná v Monze 5. června a 4 vozy jsou pilotovány Nuvolarim, Camparim, Borzacchinim a Němcem Caracciolou. Vyhrává vyrovnaně Nuvolari. Každý závod, vítězství: a stává se nevyvratitelným idolem davu. Nuvolari dominuje i na Targa Florio (se stejnou 2300, která vyhrála v roce 1931), Velké ceně Itálie, Velké ceně Francie, Okruhu v Avellino, v Coppa Ciano a v Coppa Acerbo. Borzacchini a Bignami triumfují na Mille Miglia s 2300, Chinetti a Sommer v Le Mans, Brivio a Siena ve Spa.

1933

Alfa se stahuje ze závodů a odůvodňuje toto rozhodnutí jedním faktem - nepochybným -, že dokázala v roce 1932 neporazitelnost svých vozů. Ale červená milánská auta pokračují v účasti na závodech. Zruší čtyřlístek a nahradí ho koněm na žlutém pozadí stáje Ferrari. Nuvolari vyhraje sedm závodů, mezi jinými Le Mans a Mille Miglia. Rok se uzavírá tragicky: v Monze umírají Campari (při svém posledním závodě před ukončením kariéry, je mu 41 let) a Borzacchini.

1934

Stáj Ferrari nadále triumfuje na monopostech. Varzi vyhrává Mille Miglia, zatímco Etanchelin a Chinetti jsou první v Le Mans s Alfou 2300.

1935

Legendární vítězství Nuvolariho na Velké ceně Německa na Nürburgringu: díky jeho schopnostem a ovladatelnosti, lehkosti a stabilitě malé Alfy (300 k) na silnici se mu podaří předjet německé týmy na Mercedesech 400 k i týmy Auto Union, Maserati a Bugatti. Nuvolari zkouší i model biMOTOR (6334 k) navržený Luigim Bazzim pro Ferrari. Na závodě Firenze-Mare překročí rychlost 336 km za hodinu. Rychlostní výkon je udivující.

1936

Dvojí úspěch na Mille Miglia. Nuvolari dovršuje další pověstný závod v Coppa Ciano v Livornu: rozbíjí auto, vrací se do boxů, nasedá do vozu Pintacuda (poslední z vozů Alfa na závodě) a podaří se mu zvítězit. Triumf, i pro Alfu Romeo. První vůz z Auto Union je až čtvrtý. 1936: Tazio Nuvolari uvádí do vytržení americké davy vítězstvím prestižního poháru Coppa Vanderbilt v New Yorku.

Alfa Romeo vyhrává na Mille Miglia i v letech 1937 a 1938.

1939

Poháry Coppa Ciano, Coppa Acerbo: vyhrává 158.

1940

Je zrušeno samostatné oddělení Alfa Corse.

  • Historie
  • Design
  • Styl
  • Magazín
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Styl a zábava
  •  
  • Skladové vozy
  • Auto CB
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010.
Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami