Soubory cookie využíváme, abychom Vám zajistili pohodlné používání našich webových stránek. Naše webové stránky používají soubory cookie, které mohou zahrnovat také soubory cookie třetích stran, k poskytování pro Vás relevantní reklamy. Pokud se chcete dozvědět více o souborech cookie, které používáme, navštivte naši stránku Zásady používání souborů cookie. Dalším používáním našich webových stránek souhlasíte s využíváním souborů cookie. POKRAČOVAT
AlfaRomeo.autocb.cz Styl a zábava Historie 1940 - 1950 Závody
  • Poprodejní péče
  • Newsletter
  • Vyhledávání
  • Alfa Romeo Club
  •  
  • Kontakty
  •  
  • Home
  •  
Alfa Romeo

HistorieHistorie

  • Poselství
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
    • Vášeň
    • Vozy
    • Závody
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografie
  •  

ZávodyZávody

1946

Už od roku 1946 je Alfa připravena pro závody. Soutěžní duch se rozvíjí téměř zároveň se snahou zapomenout na válku a znovu začít. První vítězství získá Wimille, který vyhraje závod v Bois de Bolougne s “308”. Pro velké ceny se znovu připravuje model 158 a přizpůsobuje se novým pravidlům. 158 se účastní ve 4 závodech, z nichž vyhravá 3. Farina vyhrává Velkou cenu národů v Ženevě. Technologie vyvinutá v leteckém sektoru umožňuje kvalitativní skok i u závodních vozidel. Mezi prvními je 158.

1947

Alfa Romeo vyhrává tak trochu všude: na Mille Miglia vyhrává Biondetti s “2900”, Trossi a Varzi získají 1. a 2. místo s 8 válcovou “158-8 cilindri” na Velké ceně Itálie v Miláně.

1948

Jsou to léta vítězství, která mají i své obtíže: v roce ’48 umírá Varzi, následujícího roku umírají Wimille a Trossi. Alfa Romeo si dopřeje období reflexe a v roce 1949 se stahuje z Velkých cen.

1950

Návrat Alfy Romeo do závodů ve velkém stylu s “vyvinutou” 158. Vůz je skutečná bomba: každá Velká cena znamená vítězství, Alfa je mistrem světa. Fangio vyhrává na svém prvním závodě. Absolutní vládu získává 158, která s Fangiem, Farinou a Fagiolim vyhrává všech jedenáct závodů, kterých se účastní. Farina vyhrává Velkou cenu Anglie; Farina a Fangio dominují Velké ceně Francie. Je to triumf: Farina získává titul.

  • Historie
  • Design
  • Styl
  • Magazín
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Styl a zábava
  •  
  • Skladové vozy
  • Auto CB
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010.
Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami