1900
ROK VÝROBY: 1950-1958
MOTOR: 4 válce v řadě, monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1884 cm3
VÝKON: 90 k při 5200 ot./min
MAX. RYCHLOST: 150/180 km/h
“Rodinný vůz, který vyhrává závody”.
1900, navržená Oraziem Sattou a vymyšlená tak, aby vyšla vstříc nárokům trhu, který představuje střední třída, je prvním sériově vyráběným vozem Alfa Romeo zkonstruovaným zcela na montážní lince. Moderní a funkční vozidlo s brilantními charakteristikami je pojato i ekonomicky. Jeho hmotnost je značně snížená díky konstrukci použité vůbec poprvé – karosérie se skeletem integrovaným s podvozkem. Čtyřválcový motor s objemem 1884 cm3, dobře přijímaný i nejnáročnějšími zákazníky, zachovává klasickou konstrukci motorů Alfa Romeo a jeho značné výkony. Jednoduchá a funkční linie karosérie charakterizuje italskou tendenci typickou pro toto období. Model se objevuje v několik verzích: normální limuzína, limuzína TI, sprint (s krátkým rozvorem a dlouhým rozvorem), vojenský off-road (“Matta”).
Matta
ROK VÝROBY: 1951-1953
MOTOR: 4 válce v řadě, monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1884 cm3
VÝKON: 65 k při 4400 ot./min
MAX. RYCHLOST: 105 km/h
Off-road s podpisem Alfa Romeo.
Čtyři poháněná kola, schopný vyjíždět a sjíždět svahy, sjíždět po schodech a “dělat bláznivé kousky”. Odtud pochází i jméno – matta=bláznivá. Model využívá motoristické výbavy 1900. Vojenským úřadům je dodáno 2000 vozidel.
Disco Volante (létající talíř)
ROK VÝROBY: 1952
MOTOR: 4 válce v řadě, monoblok z lehké slitiny – litinové vložky válců, demontovatelné
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1997,4 cm3
VÝKON: 158 k při 6500 ot./min
MAX. RYCHLOST: 220-225 km/h
“Vesmírné” auto.
K nejoriginálnějším stylistickým návrhům patří 1900 «Disco Volante», velmi vyprofilovaný spider vytvořený Touringem k účasti na závodech v kategorii Sport. Toto jméno se odvozuje tak trochu z utopie, tak trochu z popisů prvních UFO, která v těchto letech zalidňují představivost všech. Ale je to i způsob, jak označit toto neobvyklé auto, nízký spider s oblými tvary, který má vskutku něco společného s aeronautickým projektem podstatným pro Alfu Romeo. Karosérie ve formě konvexní čočky je uchována jako “dekorativní model” pro svoje aerodynamické charakteristiky, které slouží k vytvoření té nejlepší výbavy pro pronikání vzduchem i při bočním větru. Vůz byl vytvořen ve dvou dalších typech karosérie, zůstal v experimentálním stádiu. Vyrobeny byly tři exempláře.
Giulietta
ROK VÝROBY: 1954-1962
MOTOR: 4 válce v řadě
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1290 cm3
VÝKON: 80 k při 6300 ot./min., 90 k při 6500 ot./min.
MAX. RYCHLOST: 165 (180) km/h
První auto s vlastním jménem namísto čísla nebo zkratky.
Pod vedením Orazia Satty vzniká Giulietta, syntéza těch nejpokrokovějších technologií Alfa Romeo soustředěná v pouhých 1300 cm3. Veřejnosti byla představena v roce 1954 ve verzi kupé Sprint, má mladou a dynamickou linii navrženou Bertonem, je to vůz, jehož úspěch je jistý. Její výbava: málo objemná, praktická a hbitá, s vysokými výkony. Vozidlo určené pro hojné použití díky dobrému poměru kvalita/cena. Schopné zachovat si, i po 10 letech výroby, svůj moderní styl a svoji aerodynamickou a elegantní linii. Giulietta Berlina, představená roce 1955 na Autosalónu v Turíně, pak Giulietta Spider, jedno z mistrovských děl Pininfariny, oba modely mají příznivý ohlas ze strany veřejnosti pro svou mechanickou výbavu a střízlivou eleganci linií. V roce 1959 je na trh uveden Bertoneho Spint Speciale a Zagatiho SZ, vozidla s rozhodně závodním posláním.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
![]() ![]() |