Soubory cookie využíváme, abychom Vám zajistili pohodlné používání našich webových stránek. Naše webové stránky používají soubory cookie, které mohou zahrnovat také soubory cookie třetích stran, k poskytování pro Vás relevantní reklamy. Pokud se chcete dozvědět více o souborech cookie, které používáme, navštivte naši stránku Zásady používání souborů cookie. Dalším používáním našich webových stránek souhlasíte s využíváním souborů cookie. POKRAČOVAT
AlfaRomeo.autocb.cz Styl a zábava Historie 1950 - 1960 Vozy
  • Poprodejní péče
  • Newsletter
  • Vyhledávání
  • Alfa Romeo Club
  •  
  • Kontakty
  •  
  • Home
  •  
Alfa Romeo

HistorieHistorie

  • Poselství
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
    • Vášeň
    • Vozy
    • Závody
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografie
  •  

VozyVozy

1900

ROK VÝROBY: 1950-1958
MOTOR: 4 válce v řadě, monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1884 cm3
VÝKON: 90 k při 5200 ot./min
MAX. RYCHLOST: 150/180 km/h

“Rodinný vůz, který vyhrává závody”.

1900, navržená Oraziem Sattou a vymyšlená tak, aby vyšla vstříc nárokům trhu, který představuje střední třída, je prvním sériově vyráběným vozem Alfa Romeo zkonstruovaným zcela na montážní lince. Moderní a funkční vozidlo s brilantními charakteristikami je pojato i ekonomicky. Jeho hmotnost je značně snížená díky konstrukci použité vůbec poprvé – karosérie se skeletem integrovaným s podvozkem. Čtyřválcový motor s objemem 1884 cm3, dobře přijímaný i nejnáročnějšími zákazníky, zachovává klasickou konstrukci motorů Alfa Romeo a jeho značné výkony. Jednoduchá a funkční linie karosérie charakterizuje italskou tendenci typickou pro toto období. Model se objevuje v několik verzích: normální limuzína, limuzína TI, sprint (s krátkým rozvorem a dlouhým rozvorem), vojenský off-road (“Matta”).

Matta

ROK VÝROBY: 1951-1953
MOTOR: 4 válce v řadě, monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1884 cm3
VÝKON: 65 k při 4400 ot./min
MAX. RYCHLOST: 105 km/h

Off-road s podpisem Alfa Romeo.

Čtyři poháněná kola, schopný vyjíždět a sjíždět svahy, sjíždět po schodech a “dělat bláznivé kousky”. Odtud pochází i jméno – matta=bláznivá. Model využívá motoristické výbavy 1900. Vojenským úřadům je dodáno 2000 vozidel.

Disco Volante (létající talíř)

ROK VÝROBY: 1952
MOTOR: 4 válce v řadě, monoblok z lehké slitiny – litinové vložky válců, demontovatelné
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1997,4 cm3
VÝKON: 158 k při 6500 ot./min
MAX. RYCHLOST: 220-225 km/h

“Vesmírné” auto.

K nejoriginálnějším stylistickým návrhům patří 1900 «Disco Volante», velmi vyprofilovaný spider vytvořený Touringem k účasti na závodech v kategorii Sport. Toto jméno se odvozuje tak trochu z utopie, tak trochu z popisů prvních UFO, která v těchto letech zalidňují představivost všech. Ale je to i způsob, jak označit toto neobvyklé auto, nízký spider s oblými tvary, který má vskutku něco společného s aeronautickým projektem podstatným pro Alfu Romeo. Karosérie ve formě konvexní čočky je uchována jako “dekorativní model” pro svoje aerodynamické charakteristiky, které slouží k vytvoření té nejlepší výbavy pro pronikání vzduchem i při bočním větru. Vůz byl vytvořen ve dvou dalších typech karosérie, zůstal v experimentálním stádiu. Vyrobeny byly tři exempláře.

Giulietta

ROK VÝROBY: 1954-1962
MOTOR: 4 válce v řadě
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1290 cm3
VÝKON: 80 k při 6300 ot./min., 90 k při 6500 ot./min.
MAX. RYCHLOST: 165 (180) km/h

První auto s vlastním jménem namísto čísla nebo zkratky.

Pod vedením Orazia Satty vzniká Giulietta, syntéza těch nejpokrokovějších technologií Alfa Romeo soustředěná v pouhých 1300 cm3. Veřejnosti byla představena v roce 1954 ve verzi kupé Sprint, má mladou a dynamickou linii navrženou Bertonem, je to vůz, jehož úspěch je jistý. Její výbava: málo objemná, praktická a hbitá, s vysokými výkony. Vozidlo určené pro hojné použití díky dobrému poměru kvalita/cena. Schopné zachovat si, i po 10 letech výroby, svůj moderní styl a svoji aerodynamickou a elegantní linii. Giulietta Berlina, představená roce 1955 na Autosalónu v Turíně, pak Giulietta Spider, jedno z mistrovských děl Pininfariny, oba modely mají příznivý ohlas ze strany veřejnosti pro svou mechanickou výbavu a střízlivou eleganci linií. V roce 1959 je na trh uveden Bertoneho Spint Speciale a Zagatiho SZ, vozidla s rozhodně závodním posláním.

  • Historie
  • Design
  • Styl
  • Magazín
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Styl a zábava
  •  
  • Skladové vozy
  • Auto CB
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010.
Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami