Soubory cookie využíváme, abychom Vám zajistili pohodlné používání našich webových stránek. Naše webové stránky používají soubory cookie, které mohou zahrnovat také soubory cookie třetích stran, k poskytování pro Vás relevantní reklamy. Pokud se chcete dozvědět více o souborech cookie, které používáme, navštivte naši stránku Zásady používání souborů cookie. Dalším používáním našich webových stránek souhlasíte s využíváním souborů cookie. POKRAČOVAT
AlfaRomeo.autocb.cz Styl a zábava Historie 1960 - 1970 Osobnosti
  • Poprodejní péče
  • Newsletter
  • Vyhledávání
  • Alfa Romeo Club
  •  
  • Kontakty
  •  
  • Home
  •  
Alfa Romeo

HistorieHistorie

  • Poselství
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
    • Vášeň
    • Vozy
    • Závody
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografie
  •  

OsobnostiOsobnosti

Andrea De Adamich

Hlavní osobnost, která se zasloužila o sportovní oživení Alfy Romeo v závodech Turismo a Sport. Andrea De Adamich se narodil v Terstu v roce 1941. Jeho nástup přichází v roce 1964 na palubě modelu “Giulia TI Quadrifoglio” za Jolly Club. Vyhrává Mistrovství Evropy Turismo Marche s 1600 GTA v roce ’66 a ’67, přechází s Autodeltou ze závodů Turismo k mistrovství Marche. V roce 1970 vyhrává závod 1000 kilometrů Buenos Aires s modelem “33-3 litry”, ve dvojici s Piersem Couragem vyhrává v roce ’71 dva závody započítávané do mistrovství světa v Brands Hatch a v Watkins Glen. S Alfou závodí až do roku 1974.

Carlo Chiti

Projektant závodních vozů, Toskánec z Pistoie, promuje jako letecký inženýr v Pise v roce 1951. Jeho kreace umožnily Alfě obnovit její velkou sportovní tradici. Chiti vstupuje do speciálního experimentálního oddělení Alfa Romeo v roce 1952, v roce 1957 přechází do Ferrari, kde realizuje první monopost s motorem vzadu, který vyhrává mistrovství světa v roce 1961 s Philem Hillem za volantem. Ve Ferrari jako první zavádí “spoilery” na závodní auta, z nich se pak vyvinou křídla. Do Alfy se vrací v roce 1964 a zakládá Autodeltu (závodní oddělení Alfy), které vrátí k životu tradici výrobce ve světě závodů a která se v roce 1966 stane součástí Alfy. Alfu Romeo opouští v roce 1985.

  • Historie
  • Design
  • Styl
  • Magazín
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Styl a zábava
  •  
  • Skladové vozy
  • Auto CB
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010.
Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami