Soubory cookie využíváme, abychom Vám zajistili pohodlné používání našich webových stránek. Naše webové stránky používají soubory cookie, které mohou zahrnovat také soubory cookie třetích stran, k poskytování pro Vás relevantní reklamy. Pokud se chcete dozvědět více o souborech cookie, které používáme, navštivte naši stránku Zásady používání souborů cookie. Dalším používáním našich webových stránek souhlasíte s využíváním souborů cookie. POKRAČOVAT
AlfaRomeo.autocb.cz Styl a zábava Historie 1970 - 1980 Osobnosti
  • Poprodejní péče
  • Newsletter
  • Vyhledávání
  • Alfa Romeo Club
  •  
  • Kontakty
  •  
  • Home
  •  
Alfa Romeo

HistorieHistorie

  • Poselství
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
    • Vášeň
    • Vozy
    • Závody
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografie
  •  

OsobnostiOsobnosti

Bruno Giacomelli

Narozen roku 1952 v Poncarale, v provincii Brescia. V roce 1974 debutuje ve Formuli 1 Itálie a následujícího roku vyhrává Mistrovství Itálie v kategorii Formule Itálie. V roce 1977 debutuje v F1 v Monze na Marche a v roce 1978 vyhrává Mistrovství Evropy ve Formuli 2, kdy získá mnoho rekordů v rychlostních okruzích. Účastní se 5 závodů Formule 1. V roce 1979 jako oficiální pilot Autodelty přispěl k vyladění vozu F1 Alfy Romeo pro její návrat na šampionát. Spolupráce Giacomelliho s Alfou pokračuje až do roku 1982. Jeho nejlepší sezóny jsou v letech 1980 a 1981, kdy získává pole position ve Watkins Glen a třetí místo v Las Vegas.

Niki Lauda

Narozen ve Vídni v roce 1949. Niki Lauda závodí ve stáji Ferrari od roku ’74 do ’77, pak přechází k Brabhamu v těch letech, kdy anglická stáj používala na svých vozech motory Alfa Romeo. Laudovi se podaří vyhrát dva závody. Vztah s Alfou pokračuje až do konce sezóny 1979. Končí se závodní činností v roce 1985 poté, co vyhrál tři světové tituly: v roce 1975 a 1976 na Ferrari, pak v roce 1984 za volantem vozu McLaren s motorem Porsche turbo.

Nino Vaccarella

Narodil se v Palermu v roce 1933, ředitel lycea, velmi šikovný pilot vozů se zakrytými koly. Na začátku sedmdesátých let získává sérii vítězství na mezinárodním poli a italský absolutní titul v roce 1971. V roce 1968 začíná spolupracovat s Alfou, v roce 1971 vstupuje do Autodelty, aby vyhrál „svůj“ závod, Targa Florio. Vyhrává ještě na Sicílii v roce 1975 spolu s Arturem Merzariem na “33 T 12”.

Rodolfo Hruska

Realizace, ke kterým Hruska přímo přispěl:
1971 Berlina Alfasud
1973 Alfasud TI
1975 Alfasud Giardinetta
1976 Alfasud Sprint

Narozen ve Vídni. Promoval jako strojní inženýr na Vídeňské polytechnice v roce 1935 a v roce 1954 byl jmenován technickým ředitelem Alfy Romeo, zodpovědným za sektory projektování a výroba. Aktivně se zúčastnil realizace furgonu “Romeo” a modelu Giulietta Sprint. V roce 1959 opouští Portello, aby se do Alfy vrátil v roce 1967, kdy byl jmenován pověřeným jednatelem a generálním ředitelem SICA s pověřením projektovat a realizovat užitkové vozidlo, které by se ve velkých sériích vyrábělo na jihu Itálie. S několika málo techniky provede studie mechanického ústrojí a Giugiaro spolupracuje na karosérii. V roce 1968 je jmenován jednatelem a generálním ředitelem Alfasud. Vozidlo je vytvořeno v daném čase, je představeno v roce 1971 a od roku 1972 se začíná prodávat v Itálii. V roce 1974 přebírá inženýr Hruska dozor nad projektováním a experimentálním výzkumem všech výrobků skupiny Alfa Romeo.

  • Historie
  • Design
  • Styl
  • Magazín
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Styl a zábava
  •  
  • Skladové vozy
  • Auto CB
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010.
Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami