Soubory cookie využíváme, abychom Vám zajistili pohodlné používání našich webových stránek. Naše webové stránky používají soubory cookie, které mohou zahrnovat také soubory cookie třetích stran, k poskytování pro Vás relevantní reklamy. Pokud se chcete dozvědět více o souborech cookie, které používáme, navštivte naši stránku Zásady používání souborů cookie. Dalším používáním našich webových stránek souhlasíte s využíváním souborů cookie. POKRAČOVAT
AlfaRomeo.autocb.cz Styl a zábava Historie 1970 - 1980 Vozy
  • Poprodejní péče
  • Newsletter
  • Vyhledávání
  • Alfa Romeo Club
  •  
  • Kontakty
  •  
  • Home
  •  
Alfa Romeo

HistorieHistorie

  • Poselství
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
    • Vášeň
    • Vozy
    • Závody
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografie
  •  

VozyVozy

Montreal

ROK VÝROBY: 1970-1977
MOTOR: 8 válec do V/ 90o
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 2593
VÝKON: 200 k při 6500 ot./min. +
MAX. RYCHLOST: přes 220 km/h

Skvělé sportovní auto, které hovoří o budoucnosti.

Navrhuje ho Bertone, prototyp vozu je přestaven v roce 1967 na Mezinárodní světové výstavě v Montrealu (odtud pochází název) u příležitosti sto let od založení Kanadské federace jako model, který je předzvěstí technologického pokroku té doby. V roce 1970 Alfa Romeo sériově realizuje myšlenku zrozenou v Montrealu a představuje ji ve stejném roce na Autosalónu v Ženevě. Výsledkem je prestižní vůz vysoké kategorie, schopný podávat soutěžní výkony, jehož osmiválcový motor a mechanická ústrojí jsou určena ke každodennímu použití ve městě. Osmiválcový motor do V je odvozen z modelu 33, má mechanické vstřikování Spica a je schopný dodávat výkon 200 k a dosáhnout rychlosti přes 220 km. Prostor pro cestující modelu Montreal je vytříbený a elegantní, je vybaven racionálními sedadly, ovladače jsou snadno přístupné, přístroje viditelné díky antireflexní vrstvě. Originální karosérie je charakteristická aerodynamickými konvexními liniemi s plochou kapotou a předními světlomety stíněnými mřížkami, záď je seseknutá a nárazníky v jedné linii s karosérií. Výkonnost, bezpečnost a komfort kvality, to jsou vlastnosti, které z Montrealu dělají jeden z nejoceňovanějších luxusních sportovních vozů.

Alfasud

ROK VÝROBY: 1972-1983
MOTOR: 4 válce proti sobě (boxer)
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1186 cm3
VÝKON: 63 k při 6000 ot./min.
MAX. RYCHLOST: přes 150 km/h

“Střední kategorie” podle Alfy Romeo.

První vůz Alfa Romeo zkonstruovaný v novém výrobním závodě v Pomiglianu d’Arco (Neapol) - Alfasud – znamená vstup výrobce na trh se středními a malými limuzínami. Je to také první auto značky Alfa Romeo s předním náhonem.

Bylo vyprojektováno Hruskou ve spolupráci s Giugiarovým Italdesignem, je pojato jako užitkový vůz vyšší kategorie pro automobilisty s průměrným výdělkem, kteří si přejí řídit skutečnou Alfu Romeo. Jeho výkony, moderní a sportovní linie, pohodlí rodinného vozu, tichý chod, snadná ovladatelnost a stabilita na silnici dělají z tohoto auta výrobek hodný tradic závodu v Portellu. Nicméně Alfasud má i hodně novinek: přední náhon, motor boxer a dvouprostorová karosérie s velkým pohodlným prostorem pro cestující. Vozidlo se vyrábí až do poloviny 80. let v několika verzích, mezi nimiž Alfasud «TI» (Turismo Internazionale) z roku 1973, dvoudveřová limuzína sportovního charakteru Alfasud Giardinetta (1975) se zadními sklápěcími sedaly a Alfasud Sprint (1976), kupé kompaktní linie, která přejímá tradici modelu Sprint Alfa Romeo.

Alfetta

ROK VÝROBY: 1972-1977
MOTOR: 4 válce v řadě, vpředu, podélně
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1779 cm3
VÝKON: 122 k při 5500 ot./min.
MAX. RYCHLOST: přes 180 km/h

Legenda se obnovuje.

Alfetta 1800 cm3, představená v roce 1972 vedle monopostu Tipo 159 mistra světa, podle kterého má slavné jméno, je limuzína s nekonvenčním mechanickým uspořádáním, které obnovuje koncepce 159. Mezi novinkami se objevuje nové zavěšení a rozvody vyvážené závažím, které zaručuje optimální stabilitu na silnici a komfort. Přední zavěšení je nezávislé, příčné, čtyřprvkové, zatímco zadní zavěšení je typu De Dion, stejně jako u 159, tím je zaručena větší adheze hnaných kol. Adheze je zaručena i uspořádáním skeletu (použitým už na 8C 2900 a 159) do jediného zadního bloku se spojkou, převodovkou, diferenciálem a brzdami tak, aby vepředu byl pouze motor. Linie karosérie je nová a moderní, interiér zaručuje pohodlí a příjemné prostředí a je uklidňující a tiché i při dlouhých jízdách. Vyvážení je typické Alfa Romeo, s nataženými rameny, volant je výškově nastavitelný a sedadla jsou elegantní a anatomická. Nejznámější verze jsou Alfetta 1.6 a 1.8 z roku 1975 a Alfetta 2000 z roku 1977, ještě prostornější a pohodlnější, která se pyšní zcela novým prostorem pro cestující a nižší spotřebou paliva.

33 TT 12

ROK VÝROBY: 1975
MOTOR: boxer s 12 horizontálními, proti sobě umístěnými válci
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2995 cm3
VÝKON: 500 k DIN při 11000 ot./min.
MAX. RYCHLOST: není dispozici

Mimořádné výkony a úplná spolehlivost.

V roce 1975 získá 33 TT 12 pro Alfu Romeo světový šampionát Marche, na kterém dominuje se zjevnou převahou nad protivníky. Její motor «boxer» se zdá nezničitelný a vůz vyhrává 7 závodů z 8. Zásluhu na tom mají i technici z Autodelty, kteří při přípravě motorů a aut umějí přizpůsobit jednotlivá auta charakteristikám daného okruhu, stejně jako tým mechaniků, schopných provést doplnění paliva a opravy během závodů v rekordním čase.

  • Historie
  • Design
  • Styl
  • Magazín
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Styl a zábava
  •  
  • Skladové vozy
  • Auto CB
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010.
Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami