Soubory cookie využíváme, abychom Vám zajistili pohodlné používání našich webových stránek. Naše webové stránky používají soubory cookie, které mohou zahrnovat také soubory cookie třetích stran, k poskytování pro Vás relevantní reklamy. Pokud se chcete dozvědět více o souborech cookie, které používáme, navštivte naši stránku Zásady používání souborů cookie. Dalším používáním našich webových stránek souhlasíte s využíváním souborů cookie. POKRAČOVAT
AlfaRomeo.autocb.cz Styl a zábava Historie 1970 - 1980 Závody
  • Poprodejní péče
  • Newsletter
  • Vyhledávání
  • Alfa Romeo Club
  •  
  • Kontakty
  •  
  • Home
  •  
Alfa Romeo

HistorieHistorie

  • Poselství
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
    • Vášeň
    • Vozy
    • Závody
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografie
  •  

ZávodyZávody

1971

Rok silných emocí: dvojice de Adamich-Pescarolo vyhrává s 33/3 litry závod 1000 km Brands Hatch, zkušební jízdu na Marche, kde poráží závodní týmy Porsche a Ferrari. Vaccarella-Henzemans vyhrávají Targa Florio předstižením další 33/3 de Adamiche-Van Lennepa a na 6 h Watkins Glen (USA) je 33/3 de Adamiche-Petersona první v absolutním pořadí, za deště. Znovu před Porsche a Ferrari.

Nová 2000 GT Am s Tonie Hezemansem za volantem vyhrává Evropské mistrovství Turismo.

1972

To jsou zlaté časy pro mistrovství světa vozidel s krytými koly. 33 TT3 vyhrává Mistrovství Evropy Turismo a získává druhé místo na mistrovství světa Marche. GTA vyhrávají po šesté mistrovství Evropy v kategorii Turismo. Účast zákazníků-sportovců umožňuje dosažení dalších důležitých úspěchů s více než 560 vítězstvími a výher na dvanácti národních mistrovstvích Evropy, Ameriky a Afriky.

1975

33 TT 12 vyhrává díky svému prakticky nezničitelnému motoru boxer Mistrovství světa Marche proti protivníkům vybavenými přeplňovanými motory nebo motory používanými na monopostech Formule 1. Úspěchy modelu 33 TT 12: 1000 km Monzy, Nürburgring, 100 km Zeltwegu, 6 h Watkins Glen, Coppa Florio.

1976

Návrat Alfy do Formule 1 je svázán s Brabhamem, který se v roce 1976 rozhoduje, že bude montovat na monoposty dvanáctiválcové motory Alfa Romeo. Nejlepší období této spolupráce s anglickou stájí je v roce 1978, kdy do Brabhamu přichází Niki Lauda. Rakušan získá dvě vítězství.

1977

Intenzivní sezóna, okamžik opravdu magický pro Alfu i Autodeltu. Alfa “33 SC 12” se účastní na osmi závodech mistrovství a všechny vyhraje. A podruhé je mistrem světa Marche. Dvanáctiválcový motor boxer je i nadále přítomen v F1 spolu s týmem Brabham: Konečný výsledek stáje je 5. místo v klasifikaci značek. Je dosaženo mnoha rekordů: od průměrných 144,225 km/h Paula Richarda k průměrným 203,820 km/h na okruhu v Salzburgu.

1978

Pro Alfu Romeo je tento rok velkým sportovním rokem. Je to nejlepší sezóna pro kombinaci Brabham-Alfa Romeo s piloty Lauda a Watson. Lauda vyhrává Velkou cenu Švédska, i když nakonec vlastnosti vozu nejsou považovány za ideální. Lauda s Watson si zopakují vítězství v dramatické Velké ceně Itálie.

Alfa má na programu účast na Velkých cenách s Formulí 1 Alfa-Alfa. Debut proběhne v Zolderu v Belgii v roce 1979.

  • Historie
  • Design
  • Styl
  • Magazín
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Styl a zábava
  •  
  • Skladové vozy
  • Auto CB
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010.
Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami