1980
S piloty Giacomellim a Depaillerem za volantem představuje v roce 1980 Alfa Romeo na Formuli 1 vynikající tým. První kompletní sezóna Alfy Romeo v této kategorii je otřesena smrtí Francouze při zkušebních jízdách v Hockeneimu, ale končí povzbuzující pole position Giacomelliho. Následující sezónu je nejlepším umístěním ve Formuli 1 třetí místo Giacomelliho v Las Vegas.
1982-83
K věrnému Giacomellimu je přiřazen De Cesaris. Mladý římský pilot nadchne diváky svojí překvapující pole position ve zkušebních jízdách na Velké ceně západních USA v Long Beach. Výsledek nepotvrzený v závodě: De Cesaris a Giacomelli uzavírají mistrovství světa jeden s 5 a druhý se 2 body. Mezitím vzniká tým historických vozů „Stáj Portello”.
Materiál Formule 1 byl předán pod řízení Euroracing, který vyhrál ve Formuli 3 s motory Alfa: De Cesaris získává 15 bodů a tým je 6. v kvalifikaci značek.
1985-86
Je vidět, že zájem Alfy Romeo o Formuli 1 ochabuje. Riccardo Patrese a Eddy Cheever jsou piloty Alfy v soukromé stáji Euroracingu sponzorované Benettonem, které výrobce poskytuje podporu i v roce 1986.
U ostatních kategorií dominují motory Alfa v těchto letech italským, francouzským a evropským šampionátům F3, 75 oživují závody Turismo a výuková Formule Alfa Boxer chrlí slibnou mládež.
Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. |
![]() ![]() |